خانه خلاق و مرکز نوآوری شهر

وابسته به گروه توسعه صنایع و معادن شهر

ثبت نام

شرکت خانه خلاق و مرکز نوآوری شهر در رویداد جیتکس ۲۰۲۳

جیتکس، نمایشگاه بین‌المللی فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی، از جمله بزرگترین رویدادهای فناورانه در جهان است. جیتکس ۲۰۲۳ مانند هر سال میزبان هزاران شرکت فناور و نوآور از کشورهای مختلف جهان و از جمله ایران بود. این رویداد که ۲۴ الی ۲۸ مهر ماه در دبی برگزار گردید به بستری ارتباطی برای شرکت‌های فناور و نوآور و کشورها تبدیل شده است تا به وسیله آن آخرین دستاوردهای فناورانه خود را به نمایش بگذارند، شرکای جدید تجاری پیدا کنند و نسبت به آخرین تحولات بازار فناوری اطلاعات کسب کنند. نمایشگاه جهانی فناوری در دبی با شعار سالی که باید هوش مصنوعی را در همه جا تصور کنیم تلاش کرده است تعریفی جدید از نوآوری و هم‌آفرینی داده‌محور ارائه دهد.

 

 

شعار سالی که باید هوش مصنوعی را در همه جا تصور کنیم نقش تحول‌آفرین و اساسی هوش مصنوعی را در تمامی ساحات زندگی بشر نشان میدهد. از جمله مهم‌ترین حوزه‌های نفوذ و تحول آفرینی هوش مصنوعی توسعه شهر هوشمند و تغییر پارادایمی آینده شهرنشینی است. این شعار به تلاش های گسترده برای ادغام هوش مصنوعی در هر جنبه ای از زندگی، از مدیریت ترافیک و نظارت بر امنیت گرفته تا بهینه سازی منابع و خدمات شهری اشاره دارد. با توجه به رشد روزافزون شهرهای هوشمند، این شعار تاکید می‌کند که پیشرفت هوش مصنوعی در تمام جنبه‌های زندگی شهری می‌تواند به بهبود کارایی، پایداری محیطی و افزایش کیفیت زندگی برای شهروندان کمک نماید.

 

 

خانه خلاق و مرکز نوآوری شهر نیز با هدف شناسایی ظرفیت‌های فناورانه و نوآورانه‌ای که به تحقق رسالت خویش؛ یعنی، افزایش کیفیت زندگی شهروندان از طریق توسعه فناوری‌ها و نوآوری‌های شهری، یاری نماید، در جیتکس ۲۰۲۳ شرکت نمود. بررسی راهکارهای نوآورانه و فناورانه شهر هوشمند، شناسایی شرکت‌های فعال در این حوزه، بررسی تجربیات شهرهای هوشمند دنیا و آخرین تحولات ارائه شده آن‌ها در جیتکس و تعامل با فعالین حوزه شهر هوشمند در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله اهداف خانه خلاق و مرکز نوآوری شهر برای شرکت در جیتکس ۲۰۲۳ بود. در این رویداد بین المللی همچنین خانه خلاق و مرکز نوآوری شهر ضمن استقرار در پاویون استارتاپ‌های دانش‌بنیان ایران در سالن ۲۹ برخی از راهکارهای فناورانه‌ی خود در حوزه مدیریت هوشمند پارکینگ در شهر را ارائه نمود.