خانه خلاق و مرکز نوآوری شهر

وابسته به گروه توسعه صنایع و معادن شهر

ثبت نام

افتتاح نخستین نمایشگاه صنعت منظر ایران با حمایت خانه خلاق و مرکز نوآوری شهر

 

 

 

نخستین نمایشگاه صنعت منظر ایران و هجدهمین دوره همایش مدیریت سبز ۲۱ آبان ۱۴۰۲ با سخنرانی دکتر محمدحسن امامی، رییس انجمن مدیریت سبز ایران، آغاز گردید. در این رویداد بحران‌های محیط زیستی محور گفتگوها قرار خواهد گرفت و همگان به دنبال پاسخ این پرسش خواهند بود که در تمامی ارکان سازمانی، حکمرانی، انسانی و اقتصادی چه واکنشی نسبت به مخاطرات زیست محیطی داشته باشیم و چه باید کرد تا دانش مدیریت سبز بیش از پیش اشاعه یابد و سبب‌ساز هوش سبز، دانش سبز و مدیریت سبز گردد.

به عقیده دکتر امامی جهان امروز حاصل نگاه ضد محیط زیستی و بازار محوری است که سالها در علم مدیریت تئوریزه شده و با بدیهی دانستن عناوینی نظیر رضایت مشتری، کیفیت محصول، و ... عملا به تخریب محیط زیست پرداخته است. وضعیت امروز جهان حاصل نظام فکری شکل گرفته در افراد و سازمان هاست و برای تغییر آن باید نظم و نظام فکری انسان ها را تغییر داد. برای این امر باید پذیرفت این جهان حاصل فهم و رفتار انسان است و برای تغییر آن این موارد باید با آموزش و پیگیری و ترویج تغییر کند. به تعبیر ایشان راه حل پیشنهادی سازمان ملل برای این امر حل تعارض میان محیط زیست و اقتصاد برای رسیدن به دانش تولید و ثروت نوین دوستدار محیط زیست است.

خانه خلاق و مرکز نوآوری شهر حامی معنوی نخستین نمایشگاه صنعت منظر ایران است. آقای دکتر محضرنیا به نمایندگی از این مرکز در افتتاحیه نخستین نمایشگاه صنعت سبز ایران و هجدهمین دوره همایش مدیریت سبز به سخنرانی در باب شهر سبز، شهر پایدار و شهر هوشمند پرداختند. ایشان ضمن تشریح آثار مثبت زیست محیطی هوشمندی شهر به فناوری‌های تحول آفرینی نظیر هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاکچین و کاربست آن در تحول شهر و حرکت آن به هوشمندی و سبزی اشاره داشتند.

دو نمایشگاه جانبی ساخت سریع مسکن پایدار و صنعت منظر ایران در طول هجدهمین دوره همایش مدیریت سبز میزبان علاقه‌مندان خواهد بود. رویداد مذکور ۲۱ و ۲۲ آبان در هتل المپیک تهران برگزار می‌گردد.