خانه خلاق و مرکز نوآوری شهر

وابسته به گروه توسعه صنایع و معادن شهر

ثبت نام

توسعه بازار و صادرات صنایع فرهنگی توسط « قطب خلاق و مرکز نوآوری شهر »

 

«خانه خلاق و مرکز نوآوری شهر» با امضای تفاهم‌نامه ای میان ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و گروه توسعه صنایع و معادن شهر و به منظور رونق فعالیت‌ها در حوزه صنایع خلاق شهری و توسعه بازار و صادرات صنایع فرهنگی راه اندازی می شود.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این تفاهم‌نامه به امضای پرویز کرمی دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و محسن احمدی مدیر عامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن شهر رسید.

جذب استارتاپ‌ها و شرکت‌های خلاق و دانش بنیان فعال در حوزه صنایع و فناوری‌های نرم و خلاق شهری از اهداف راه اندازی این مرکز است.

اقدامات مربوط به راه اندازی این مرکز توسط گروه توسعه صنایع و معادن شهر و با حمایت و مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شد تا اقدامی برای توسعه اقتصاد دانش بنیان باشد.

حدود ۱۴۰۰ شرکت خلاق در کشور فعال هستند. راه اندازی خانه‌های خلاق و نوآوری اقدامی برای گسترش فعالیت این شرکت‌ها و رونق تولید محصولات آنها است. همچنین در حال حاضر حدود ۷۰ خانه خلاق در کشور راه اندازی شده اند.

بر اساس این تفاهم نامه حمایت و مشارکت در ایجاد و راهبری خانه خلاق و نوآوری با محوریت صنایع خلاق شهری، معرفی شتاب دهنده‌های تخصصی و حمایت مالی و معنوی از شرکت‌های دانش بنیان و خلاق در این مرکز و حمایت از برگزاری رویدادهای مرتبط و پشتیبانی اطلاعاتی و اداری از جمله حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

تزریق نوآوری به حوزه شهری سرعت می‌گیرد

کرمی دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: راه اندازی این مرکز می‌تواند نقش مهمی در ایجاد هماهنگی، ارتقای جایگاه شرکت‌های خلاق و دانش بنیان و شتاب دهنده‌های فعال در حوزه مباحث شهر و شهرداری‌ها ایفا کند.

وی افزود: فعالیت شرکت‌های خلاق در حوزه شهری با توسعه خانه‌های خلاق و نوآوری گسترش می‌یابد؛ اقدامی که نوآوری و خلاقیت را به این حوزه تزریق می‌کند و راهی برای توسعه خدمات شهری هوشمند است.

رئیس اجرایی سازی سند ملی فناوری‌های نرم و صنایع خلاق بیان کرد: مراحل آماده سازی محل استقرار و تجهیز این خانه توسط گروه توسعه صنایع و معادن شهر انجام شده است، شتاب دهنده‌ها و استارتاپ‌ها نیز بر مبنای طرح‌های تجاری ارائه شده به زودی در این خانه مستقر می‌شوند و این مرکز تخصصی با عنوان «خانه خلاق و مرکز نوآوری شهر» گشایش می‌یابد.

کرمی تصریح کرد: در این مرکز از برگزاری رویدادهای مرتبط با حوزه صنایع خلاق و فرهنگی مرتبط با مشارکت طرفین حمایت می‌شود. همچنین برقراری ارتباط میان این خانه و سایر خانه‌های خلاق اتفاق دیگری است که رخ می‌دهد تا با توسعه تعاملات شاهد رونق فعالیت‌ها در حوزه فناوری‌های نرم و صنایع خلاق و فرهنگی باشیم.

کد خبر 530285 خبر گزاری ایمنا